Werkt deo uit een tubetje zonder vage toevoegingen? Ik testte Nuud voor je!

Ineens komt het voorbij op mijn Facebook timeline: een advertentie van deodorant uit een knalrood, hip tubetje. ‘Nuud’ staat erop. Ik klik erop. ‘Nude, the carefree deodorant’. De makers beloven een zeer natuurlijk product zonder vage toevoegingen zoals aluminium (zit namelijk in elke deo die je koopt!), geurloos én effectief! Bovendien ook nog dierproefvrij en duurzaam geproduceerd. Nu ben ik gezegend met zeer gevoelige oksels, dus mijn interesse was meteen gewekt! Dat wilde ik wel eens proberen! BeNuud was ik! 🙂

Dus trok ik de stoute schoenen aan en stuurde Nuud een berichtje of ik voor hen de deo mocht testen om mijn ervaring daarna in een blog te delen. Binnen no-time had ik een leuke reactie terug dat ze dit een mooi plan vonden. Betere free publicity bestaat er immers niet toch?
De volgende dag al vond ik een mooi (kleiner dan ik dacht!) pakje in mijn brievenbus. De verpakking zag er al duurzaam uit. Een doosje zonder al teveel poespas met een leuke beschrijving op de achterkant. Ik werd er bij voorbaat al wel blij van!

Wat zijn de ingrediënten?

In eerste instantie zat er ook wolvet in de deodorant. Naar aanleiding van een blog over verschillende natuurlijke deodorants door Monique van der Vloed heeft Nuud besloten om dit wolvet uit de ingrediënten lijst te schrappen. Wel fijn dat Nude open staat voor kritiek en innovatie.

  • caprylic / capric triglyceride (kokos olie)
  • ricinus communis seed oil (uit wonder olie)
  • zinc oxide
  • prunus amygdalus dulcis oil (amandel olie)
  • stearalkonium bentonite (natuurlijke klei)
  • polyglyceryl-3 diisostearate (plantaardig)
  • hydrogenated castor oil (uit wonder olie)
  • copernicia cerifera cera (uit wonder olie)
  • propylene carbonate (plantaardig)
  • microsilver
Nuud_assorti
Nude presenteert zich zonder al teveel poespas
Nuud_blije oksels
Is Nude echt zo Carefree?

Mijn eindoordeel
Na Nuudeen week gebruikt te hebben, merkte ik dat mijn oksels zacht en droog aanvoelden. Ook rook ik geen zweetlucht. Na het sporten miste ik wel het frisse gevoel van een deodorant met geurtje. Nuud ruikt gewoon neutraal. Maar bij dagelijks, normaal gebruik is Nuud een prima natuurlijk alternatief.
Je kunt er dus vanuit gaan dat het concept werkt. Het enige nadeel vind ik dat je het met je vingers aan moet brengen. Ik ben (zeker ‘s ochtends) in een snelle flow en dan werkt het niet mee dat je het opbrengt en daarna weer je handen moet wassen. Het liefst heb ik een roller.
Voordeel is wel dat het dus geen slechte ingrediënten bevat en geurloos is. Ook kan het handig zijn om een abonnement af te sluiten, zodat je altijd verzekerd bent van deo in huis. Zelf vind ik het fijner om gewoon deo bij de drogist te kopen, zodat je niet ergens aan vast zit. Ik vind dat ik namelijk al genoeg abonnementen heb. Dus, zorgeloos qua ingrediënten: ja en qua aanschaf: je hebt er geen omkijken naar.

Meer info over Nuud Care.

Published by HanneMade

Communicatiedame | Marketing | Branding | Schrijven | Ontwerp&Design | Kunst | Oscar & Deesje | Creativity | Tekenmeisje | Jazz | Jurkjes

5 thoughts on “Werkt deo uit een tubetje zonder vage toevoegingen? Ik testte Nuud voor je!

  1. Zweten is een natuurlijk proces van je lichaam en heeft zijn goede functie o.a. door afvalstoffen te verwijderen. Het zou fijn zijn dat het zweet niet zou ruiken, ipv dat je minder zweet door het gebruik van een deodorant, toch?
    Maar wel zo fijn dat er steeds meer producten op de markt verschijnen die duurzamer geproduceerd worden en met (minder) ingrediënten die vriendelijker zijn voor het lichaam.

    Liked by 1 person

    1. Hee dat is vreemd! Er stond eerst nog een hele alinea waarin ik de resultaten bespreek maar die is weggevallen?
      Ik zal kijken of ik deze nog terug kan halen en anders zal ik het opnieuw schrijven..

      Like

Leave a comment